MetrixLab: Brand & Information Design

Stalingrad heeft in een periode van 2 jaar de identiteit en middelen van marktonderzoeker MetrixLab gerebrand. Topdown: Van boven (merk) naar onderen (middelen). Dit heeft geresulteerd in de volgende middelen: Stationary (businesscards en briefpapier), redesign van presentatiemiddelen, CLF Productpack, diverse templates en alle verslagen en rapportages.
Een bijzonder onderdeel is de vormgeving van alle zakelijke presentatiemiddelen van Metrixlab. Hierbij is alle output geredesigned zoals die gepresenteerd wordt aan alle klanten. Een consistente stijl is doorgetrokken naar de presentatietemplates en de presentatie van alle grafieken en tabellen


 


 

MetrixLab CLF Movie

Een onderdeel van de MatrixLab CLF pack is de promotievideo. Een medium waarmee een stuk gevoel/emotie kan worden overgedragen dat met andere middelen niet mogelijk is. Vanuit de busines en communicatiewensen komt samen met de klant komt het script tot stand. 
Dit wordt vertaald naar een storyboard en een passende Tone of Voice. Na het uitwerken van één sequence (moving storyboard), wordt de definitieve flow en mood samen met de klant vastgezet, en kan over worden gegaan tot uitwerken van de overige sequences. Een proces waar we echt naast de klant staan.


 

Storyboard


 

MetrixLab CLF Movie

 

  
  

 


Stationary

MetrixLab is wereldwijd een van de toonaangevende spelers in marktonderzoek. Kernwoorden: Global, leiderschap en innovatie. Het blauw staat centraal en straalt trust en autoriteit uit.  
MetrixLab analyseert gedrag van mensen, groepen van mensen. We hebben er daarom voor gekozen om het gedrag van (groepen) mensen te laten zien middels patronen en interactie tussen mensen. Voor de stationary laten we patronen en interactie tussen mensen zien vanuit een vogelperspectief.

Stationary
Stationary

Presentatiemiddelen, Grafieken en Tabellen

De restyle van de presentatiemiddelen is een omvangrijke en complexe opdracht. Naast de presentatietemplate zijn er ongeveer 100 grafiek en tabeltypes onder handen genomen. Verschillende Microsoft Office onderdelen moeten hierbij zorgvuldig op elkaar worden afgestemd. Daarnaast moeten onderdelen ook geautomatiseerd gepresenteerd worden. Vorm  en inhoud worden gescheiden middels sjablonen.
Het resultaat is een schaalbare stijl met een elegante en eigentijdse uitstraling. Die, zeer belangrijk, toegankelijk en bruikbaar is voor de researchers. Voor acceptatie van de gebruikers  is een userguide ontwikkeld en zijn workshops georganiseerd.